"הדרך להתחיל היא להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות"

וולט דיסני

CRM – האם לכל עסק?

תוכנות לניהול לקוחות מסוגים שונים קיימות בשוק ומסייעות לעסקים בכל רחבי העולם מזה שנים רבות. “מערכת לניהול קשרי לקוחות” (או באנגלית – CRM – Customer Relationship Management) הוא שם של תחום רחב, הכולל תוכנות ומערכות שונות, ומשמשות כאמור אחוז גדול מהעסקים בישראל ובעולם.

בעוד מערכות אלו מיועדות לניהול אפקטיבי של מידע רב אודות לקוחות החברה, הסברה הרווחת בעבר היתה כי עבור עסקים קטנים או מתחילים אין צורך בשימוש במערכות מסוג זה. הנחה זו הולכת ומתפוגגת בשנים האחרונות, וניתן לראות יותר ויותר עסקים קטנים המשתמשים במערכות מסוג זה.

שיווק אפקטיבי, ייעול תהליכי עבודה וחיסכון חשוב במשאבים

הסיבות להשתמש במערכות לניהול קשרי לקוחות הן רבות וברורות לכל מי שנדרש להתמודד עם האתגרים של עסק או ארגון הנמצא בתהליך של גדילה. כמויות המידע הרלבנטיות עבור הארגון ומערך השיווק והמכירות שלו (כמו גם מערך שימור הלקוחות הקיימים) הן עצומות, ועל מנת להתמודד עימן ביעילות ולהפיק מהן ערך ממשי אשר בסופו של דבר בא לכדי ביטוי במכירות החברה, קיים צורך לרתום את טכנולוגיית המחשוב הקיימת כיום.

כך, מערכות מסוג זה מאפשרות לעסק לשווק באופן ממוקד ואפקטיבי יותר וכך להגדיל באופן עקבי את מצבת הלקוחות. בנוסף, הן מאפשרות לשמר לקוחות קיימים על ידי הענקת יחס אישי לכל לקוח ומתן מענה להעדפות ולצרכים שלהם. מערכות ניהול לקוחות טובות מאפשרות ייעול של תהליכי העבודה בארגון במספר תחומים שונים, וכך מביאות הלכה למעשה לחיסכון משמעותי בהוצאות הארגון

רצוי והכרחי גם עבור עסקים קטנים
במקרה של חברות וארגונים מסדר גודל בינוני ומעלה, הצורך במערכת לניהול קשרי לקוחות הוא כמעט טריוויאלי ומובן מאליו – עסקים בינוניים וגדולים עובדים לרוב מול מספר עצום של לקוחות, ואין כל דרך הגיונית לאסוף ולארגן את המידע הרלבנטי אודות כל לקוח ולקוח ללא שימוש במערכת ניהול לקוחות אפקטיבית.

במקרה של עסקים וארגונים קטנים, הצורך במערכת כזו עדיין קיים, למרות שבעלי עסקים מתחילים רבים נוטים לחשוב כי ניתן לוותר על כלי חשוב זה. בפועל, תוכנות לניהול לקוחות ומערכת CRM טובה הן חשובות לא פחות מתוכנות לניהול משרד או מכלי עבודה בסיסיים אחרים.

במקרה של עסק קטן ומתחיל, מערכת ניהול קשרי לקוחות טובה מאפשרת הטמעת תהליכי עבודה רצויים, בנייה של מערכת שירות ושימור לקוחות אפקטיבי וייעול של תהליכי עבודה רבים בארגון באופן יסודי ומעמיק.

אחת הסיבות העיקריות לוויתורם של עסקים קטנים רבים על מערכות אלו היא כי בעבר מדובר היה במערכות יקרות המצריכות תחזוקה שוטפת ויקרה, רכישת רישיונות יקרים וכו’. כיום המצב שונה לחלוטין – צמיחת התחום של ניהול קשרי לקוחות הכניסה לשוק מערכות זולות לתפעול המצריכות תשלום חודשי נמוך יחסית, וללא צורך בתחזוקה שוטפת רבה ויקרה. מערכות אלו מבוססות ענן ברובן, מייתרות את הצורך של העסק לרכוש שרתים, לדאוג לאחסונן ולתחזוקתם. היות וכך, יותר ויותר עסקים קטנים מתחילים להבין את הצורך והאטרקטיביות של מערכות אלו, במיוחד כאשר הן מיושמות כבר מהשלבים הראשונים של העסק, כאשר הוא עדיין קטן ופועל בהיקף מצומצם.

לסיכום, מערכות CRM הן חיוניות והכרחיות עבור כל ארגון ועסק, קטן כגדול. השימוש בהן כיום נעשה בעלויות נמוכות מאוד, ובהשוואה ליתרונות המהותיים והנרחבים שמעניקות מערכות אלו מדובר בפעולה כמעט מתבקשת מנקודת מבט ניהולית.

2016-12-06T09:25:19+00:00
נגישות

סדנאות וכלים לעסק

סדנאות בתפירה אישית

 

מרגישים שאתם מוצפים במשימות ורודפים אחרי הזנב של עצמכם?

מרגישים שחייבים לנהל את המשימות ולא שהן תנהלנה אתכם?

סדנת "שולחן עבודה דיגיטלי" תפורה עבורכם.

מרגישים שהשיווק בדיגיטל נושף בערפיכם ואתם צריכים להיות יותר מושכים, יותר ויזואלים ויותר מהכל..? סדנת "עיצוב בקליק" תפורה עבורכם.

סדנאות וכלים לעסק